Щоб було зручніше переглядати сайт, будь-ласка поверніть свій пристрій у горизонтальне положення.

Приємного користування :)
Гаряча лінія0-800-308-405
До переліку рекомендацій

Як скласти «правильний» кошторис

Допомiжнi матерiали
Будь-який будівельний бюджет базується на трьох «китах»: проект з розписаними матеріалами і годинами, які будуть витрачені на кожен етап робіт, дотримання стандартів і терміни здачі об'єкта. У кошторисі перераховуються усі будівельні роботи та етапи обробки будинку (будівельні, монтажні, сантехнічні, електротехнічні, а також архітектурно-планувальні рішення) і необхідні для цього матеріали, а також зазначається вартість того й іншого. Також сюди включаються накладні витрати (транспорт, послуги управлінського апарату фірми), які становлять, як правило, близько 15% від загальної суми. Прибуток закладається на рівні не менше 15%.


Етапи складання кошторису:
  • визначення усіх витрат на даний проект;
  • визначення грошових ресурсів, задіяних у даному проекті;
  • визначення вартості оплати праці;
  • визначення витрат на матеріали;
  • коригування кошторису.
Види кошторисної документації:
  • Локальні кошториси — первинні кошторисні документи складаються на окремі види робіт та витрат за завданнями та спорудами або за загальними роботами на майданчику на основі робочої документації (РД). Локальні кошториси складаються у випадках, коли об'єми робіт та розміри витрат остаточно не визначені та підлягають уточненню.
  • Об'єктні кошториси більш деталізовані, вони описують конкретний будівельний об'єкт. Якщо в документі немає детальних розрахунків і наведені лише збільшені та узагальнені показники, такий документ називається кошторисним розрахунком.
  • Кошторисні розрахунки на окремі види витрат готуються для відшкодування тих витрат, які не враховані кошторисними нормативами (наприклад: компенсації у зв'язку з вилученням земель під забудову; витрати, пов'язані із застосуванням пільг та доплат і т.п.).
  • Зведення витрат — це кошторисний документ, який визначає вартість побудови споруд, коли поряд з об'єктами виробничого призначення складається проектно-кошторисна документація на об'єкти житлово-цивільного та іншого призначення.
Типові помилки під час складання кошторисів:
  1. Закладення не усіх видів робіт, особливо, якщо деякі роботи виконуються залученими спеціалістами. У такому разі рекомендується вказати середню вартість таких робіт, щоб згодом уточнений бюджет робіт не виріс у два рази.
  2. Складання кошторису без огляду місця будівельних робіт. Особливо актуально у разі складання кошторису для реставрації старих будівель. Під час особистого огляду іноді стає очевидною необхідність додаткових витрат, наприклад, на укріплення фундаменту або даху, тому обстеження слід проводити до затвердження кошторису. Важливо включити транспортні витрати та гроші, які будуть витрачені на організацію вивозу сміття і т.д.
  3. Відсутність фактору сезонних дорожчань тих чи інших робіт та матеріалів.
Декілька правил від спеціалістів:
  1. Не давайте Замовнику «приблизних» кошторисів. Для багатьох це буде ознакою непрофесіоналізму. Краще порахуйте усе до останнього цвяха та закладіть деякий процент на непередбачені витрати. Та поясніть Замовнику, яким чином вони можуть виникнути.
  2. Кошторис має передбачати окремо матеріали і години, які будуть витрачені на кожен етап робіт.
  3. Якщо Ви бачите, що на певних ділянках можуть знадобитися додаткові витрати, одразу попереджайте Замовника. А не після того, як додаткові матеріали закуплені, а роботи виконано.
  4. Якщо для Замовника загальна вартість завелика — підкажіть самі, на чому можна зекономити, а на чому категорично неможливо. Наприклад, відмовитися від вітражів на вікнах, але залишити якісний котел.